Ga naar inhoud

77 0 Adobe Master Collection 2023 ENG v3 Multilingual Pre Installed installatie probleem


Aanbevolen Berichten

allo mensen ,

Ik heb een probleem met de installatie van het pakket Adobe Master Collection 2023 ENG v3 Multilingual Pre Installed van LAMPIE. Elke keer dat ik het installeer, dan installeert hij alleen Adobe Acrobat 32 en 64 bit. Maar de rest van het pakket niet en geeft dan aan het einde bovenaan  een melding van " Installatie voltooid met uitzonderingen"  en de foutmelding  bij elk onderdeel dat het niet kan worden geinstalleerd (foutcode:182). Dit blijft hij doen ondanks met verwijdertool van adobe alles er af gehaald van te voren. Meerdere keren op alle manieren geprobeerd. Zelfs naar een nieuwe schone windows install (niet alleen voor dit) zonder Adobe producten geeft dezelfde fout en kom niet verder. Ik draai met Windows 11 Pro.  Wie kan mij hierbij helpen A.U.B.

Bij voorbaad dank,groetjes reddread

 

spacer.png

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op dat de nieuwere versies ook meer eisen stellen aan je videokaart, kijk even of die is geschikt. 

  • Controleer of je voldoende rechten hebt om de installatie uit te voeren. Als je geen beheerdersrechten hebt op je computer, neem dan contact op met de systeembeheerder om deze rechten te verkrijgen.

  • Schakel tijdelijk alle antivirus- en beveiligingssoftware uit tijdens de installatie, omdat deze software de installatie kan blokkeren.

  • Controleer of er andere programma's of processen actief zijn die de installatie kunnen verstoren. Sluit alle programma's en processen die niet nodig zijn en probeer de installatie opnieuw uit te voeren.

  • Probeer de installatie uit te voeren vanuit een andere gebruikersaccount op het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je antwoord en advies, videokaard een Nvidea Geforce RTX 3060, en alle andere advies allemaal al geprobeerd, ben alleen beheerder van mijn eigen pc..Wat ik al aangaf zelfs een hele nieuwe windows met verder er niets op al uit geprobeerd.nooit geen problemen met installeren verder gehad met Adobe software van jullie.

aangepast door reddread
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor het trucje ,maar helaas werkt niet bij mij.Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of het alleen bij mij nu voorkomt dit probleem of er toch meerdere mensen ook hier last van hebben.Ik zoek het steeds bij mij zelf dit probleem maar zou het ook niet kunnen dat er iets mis mee is met het installatie pakket vraag ik mij dan af? Ik was nu al begonnen om standalone adobe producten te installeren omdat ik er een beetje genoeg begin van te krijgen steeds maar proberen en proberen en het lukt dan steeds niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, reddread zei:

Dankjewel voor het trucje ,maar helaas werkt niet bij mij.Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of het alleen bij mij nu voorkomt dit probleem of er toch meerdere mensen ook hier last van hebben.Ik zoek het steeds bij mij zelf dit probleem maar zou het ook niet kunnen dat er iets mis mee is met het installatie pakket vraag ik mij dan af? Ik was nu al begonnen om standalone adobe producten te installeren omdat ik er een beetje genoeg begin van te krijgen steeds maar proberen en proberen en het lukt dan steeds niet.

 

Je zal vast niet de enige zijn die last heeft van dit probleem, zie alleen al het internet hoeveel er over deze error gesproken wordt. Waar het in het voorbeeld op neer komt is 

"Bestanden met een te lange naam"

De gehele padnaam (oftewel de bestandsnaam inclusief de mapnamen, bijvoorbeeld c:\Gebruikers\hele lange gebruikersnaam\ Documenten\adobe\installatiemapnaam) mag maximaal 240 tekens lang zijn. Wordt een bestand met een lange bestandsnaam (wat nogal eens het geval is met van internet gedownloade bestanden) diep in een mappenstructuur opgeslagen dan kan het gebeuren dat het maximaal aantal tekens voor de padnaam wordt overschreden, met als gevolg dat het bestand niet meer kan worden gebruikt, hernoemd of verwijderd. Dit probleem is op te lossen door de ondersteuning van lange padnamen te activeren door met de registereditor de DWORD-registerwaarde LongPathsEnabled met de waarde 1 toe te voegen aan de registersleutels HKLM\System\ CurrentControlSet\Policies, HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Policies, HKLM\SYSTEM\ CurrentControlSet\Control\FileSystem en HKLM\SYSTEM\ControlSet001\ Control\FileSystem. Hebben deze registertweaks niet het gewenste effect of breng je liever niet handmatig registerwijzigingen aan dan zijn dergelijke bestanden altijd nog te bewerken met de tool Long Path Fixer (download: https://corz.org).

longpathnames.thumb.png.0ffbefc219fdca481cc8dad719da9d8d.png

Maar even simpel gezegd is om de installatie bestanden even rechtstreeks vanuit "c:\temp" te installeren i.p.v b.v.

"c:\Gebruikers\hele lange gebruikersnaam\documenten\adobe\installatiemapnaam\Adobe Master Collection 2023 ENG v3 Multilingual Pre Installed.exe"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Vampire Inspector voor je duidelijke uitleg en truc 👍, het mocht helaas niet baten. Ik heb alles in het register handmatig ingevoerd en dan de pc weer opnieuw opgestart, moet wel zeggen dat ik Adobe Photoshop en Adobe Acrobat er nu al had opstaan geinstalleerd. Maar die wel dan uitgevinkt in het installatiemenu van het pakket. Want ik heb geen zin om die weer te moeten installeren als het weer niet lukt of wil wat dus nu weer het geval is. Maar wel bedankt voor je tip wat betreft de lange namen, alhoewel ik het pakket gewoon in de root van C had staan met al een korte naam . Zo leer je er weer wat bij denk ik dan, maar helaas dus niet het gewenste resultaat. Daarom vroeg ik mij dus ook af of mensen die ook met name dit pakket ook hebben geinstalleerd dezelfde problemen hadden of ik alleen? Anders zou iemand het kunnen/willen proberen om dit uit te testen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@reddread Ik heb helaas niet (meer) de mogelijkheid om zo'n groot pakket via usenet te downloaden (heb geen usenet abbo en deed dit voorheen via een gratis provider, maar die is er mee gestopt). En ik vrees dat mijn oude laptop deze software überhaupt niet meer wil draaien, maar misschien is het een idee voor jou om even VirtualBox te downloaden zodat je heel gemakkelijk even een schone virtuele omgeving ter test opzet met bijvoorbeeld een schone installatie van Windows 11. Hierna maak je een snapshot en kun je met de software van lampie gaan testen. Je kunt heel makkelijk na het testen weer terug naar het gemaakte snapshot en de installatie gebruiken om andere software te testen. Zo doe ik het in ieder geval. Pas als het werkt installeer ik de software voor het echt op de computer, deze manier bespaard je een hoop gerommel en ellende op je fysieke computer  😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen,

Even voor een update: ik heb het installatie pakket elders kunnen downloaden dit maal niet aangepast en ik kon het nu zonder problemen wel installeren. Zelfs met de andere adobe applicaties nog geinstalleerd, hij heeft het in ware geupdate kun je wel zeggen. Dus zit er waarschijnlijk een fout in het installatiepakket helaas van Lampie, ik zal hem dit mede delen. Bedankt iedereen voor het meedenken en helpen in iedergeval.spacer.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Maar als je hier al een account hebt, meld je dan nu aan om met je account te posten.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...