Ga naar inhoud

Adobe Acrobat - Printen in grijstinten/zwart-wit


Aanbevolen Berichten

Ik worstel al geruime tijd met het probleem dat het printen van kleurdocumenten onder Adobe Acrobat niet (meer) in grijstinten werkt. 

Het vinkje voor grijstint kan wel gezet worden maar het printen gebeurt in kleur.

Installeren van wat oudere versies geeft geen oplossing evenals het opnieuw installeren van de printer = Canon TS8350

OS = Windows 10 Pro volledig up-to-date.

Onderzoek leert dat het wel gaat onder andere apps zoals MS Ofiice Word e.d.

Is dit een bekend probleem c.q. is er een oplossing bekend?

aangepast door eFFeFF
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Drifter zei:

De enige informatie daarover die ik heb kunnen vinden is te lezen onder deze link.

Bedankt voor de melding. De informatie onder de link legt uit hoe je een printer kunt instellen voor kleur/resp grijstinten.

Mijn probleem is als ik kies voor grijstinten (vinkje geplaatst) er toch in kleur wordt afgedrukte voor pdf bestanden. Bestanden .docx, .xls, .jpg enz hebben dat probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het afdrukken in grijstinten niet werkt in Adobe Acrobat, zelfs als je de juiste optie hebt geselecteerd, dan zijn hier enkele suggesties die je kunt proberen:

  1. Controleer of de printerinstellingen correct zijn ingesteld: Open de printerinstellingen via het Configuratiescherm van Windows en zorg ervoor dat de instellingen overeenkomen met de grijstintinstellingen in Adobe Acrobat. Controleer of de printerdriver up-to-date is.

  2. Controleer of de PDF kleurinformatie bevat: Als het document kleurenbeelden of afbeeldingen bevat, kan het zijn dat de grijstintoptie niet goed werkt. In dit geval kan je proberen om de afbeeldingen te converteren naar grijswaarden in een fotobewerkingsprogramma voordat je ze in het PDF-document plaatst.

  3. Probeer een andere printer: Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan het document af te drukken op een andere printer om te zien of het probleem bij de printer of bij Adobe Acrobat ligt.

  4. Gebruik de optie 'Alleen zwart-wit afdrukken': In plaats van de optie 'Grijstinten' kan je proberen om de optie 'Alleen zwart-wit afdrukken' te selecteren. Hierdoor wordt het document afgedrukt in zwart-wit, zonder enige grijstinten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Printerinstellingen gecontroleerd en OK.

Wel is er uitgekomen dat bij het tapblad eigenschappen waar ook diverse printerinstellingen benaderd kunnen worden het selectievakje kleur of grijstinten/zwart-wit wel werkt.

Hieruit concludeer ik dat het probleem mogelijk door de Canon software veroorzaakt wordt waarop ik mijn probleem bij hen heb aangekaart.

4. Grijstinten/zwart-wit zijn bij deze Canon niet gescheiden. Het is of kleur of grijstinten/zwart-wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Maar als je hier al een account hebt, meld je dan nu aan om met je account te posten.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...