Ga naar inhoud

Totaal .pdf via batchproces naar enkele .pdf's


Aanbevolen Berichten

Beste mensen, een kennis van me heeft onderstaande vraag. Ik dacht gelijk aan dit platform, omdat jullie zó enorm veel zien langskomen.

 

Quote

Ik heb van Albelli pdf's gekregen van de fotoboeken die bij dit bedrijf zijn gemaakt. Ik wil daar zelf flipbooks van maken. Dat kan met losse pdf's of jpg's. Het probleem is dat de pdf's uit meer dan 100 pagina's bestaan. Ik moet ze dan allemaal "losknippen" en een voor een opslaan. Dit zou natuurlijk gemakkelijker zijn in een batchproces. Ik werk daar vaak mee, maar dan met losse jpg's. Heeft iemand enig idee hoe ik op een gemakkelijke wijze de verzamelpdf's omzet in losse pdf's of jpg's.
Als ik ze inlaad in Photoshop krijg ik keurig alle geopende bladzijden van de fotoboeken te zien, maar ik kan ze dan alleen maar een voor een bewerken. dat is natuurlijk erg tijdrovend.

Probleem met Albelli is dat de gemaakte fotoboeken voor een bepaalde tijd zichtbaar zijn. Dat is niet handig voor een link op een website.

Iemand een suggestie of 'n idee? Much obliged!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brakka ALs ik je goed begrepen heb zou je dit kunnen doen met "Adobe Acrobat", zie ook link voor de uitleg ?‍♂️

 

  • Open de PDF in Acrobat DC en kies Gereedschappen > Pagina's indelen of kies Pagina's indelen in het rechterdeelvenster.

    De gereedschapset voor Pagina's indelen wordt weergegeven in de secundaire werkbalk.

  • Klik op Uitpakken in de secundaire werkbalk.

    Er verschijnt een nieuwe werkbalk onder de secundaire werkbalk, met opdrachten die specifiek zijn voor de uitpakbewerking.
     

    https://helpx.adobe.com/content/dam/help/nl/acrobat/using/manipulating-deleting-renumbering-pdf-pages/jcr%3acontent/main-pars/procesure_1/proc_par/step/step_par/image/Extract-pages-secondary-toolbar.png.img.png
    Kies Uitpakken op de nieuwe werkbalk om één of meer pagina's uit het PDF-bestand te halen.

     

  • Geef het paginabereik op dat u wilt uitnemen.

    U kunt kiezen voor Even pagina's, Oneven pagina's, pagina's met de afdrukstand Liggend en Staand of voor Alle pagina's. U kunt ook het paginanummer invoeren van de pagina die u wilt bewerken.

  • Voer een of meer van de volgende taken uit op de nieuwe werkbalk voordat u op Uitpakken klikt:

    • Als u de uitgenomen pagina's uit het originele document wilt verwijderen, schakelt u Pagina's verwijderen na uitnemen in.
    • Als u voor elke uitgenomen pagina een afzonderlijke PDF wilt maken, schakelt u Pagina's uitnemen als afzonderlijke bestanden in.
    • Als u de originele pagina's in het document wilt handhaven en u één PDF wilt maken die alle uitgenomen pagina's bevat, schakelt u beide selectievakjes uit.

De uitgenomen pagina's worden in een nieuw document geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Maar als je hier al een account hebt, meld je dan nu aan om met je account te posten.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...