Ga naar inhoud

Adobe Acrobat Pro versies 2024


Aanbevolen Berichten

Mijn eigen tests met Adobe Acrobat DC laten zien dat op mijn HP notebook het "Opslaan als pdf" vanuit Word en Excel een foutmelding geeft voor alle aangeboden versies 2024.

De jongste versie van 2023 (v2023.008.20555 ) kent het probleem niet.

Foutmelding: Uw verzoek kan niet worden uitgevoerd. De licentie voor Adobe Acrobat is verlopen of niet geactiveerd. Probeer Adobe Acrobat te starten.

De hostfile is aangepost conform jullie laatste berichten bij Adobe Block Popup Hosts 2.0

Is dit een bekende situatie en is er een oplossing in het verschiet?

m.vr.gr. eFFeFF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt als oplossing aangegeven (vertaling uit het engels met google translate)
 

Quote

 

"Probeer deze stappen: Stap 1). Voer Acrobat en Distiller minstens één keer uit, en vervolgens Stap 2). U zult merken dat de functies werken: a) Binnen Word zowel opslaan als pdf en afdrukken naar pdf vanuit de Adobe-plug-in (als u dat niet doet Als u Distiller niet uitvoert bij stap 1, krijgt u een foutmelding en loopt Word vast), b) het converteren van jpg of png naar pdf met de rechtermuisknop werkt (maar als u Acrobat niet uitvoert bij stap 1, krijgt u de foutmelding ).

Opmerking: Nadat Windows opnieuw is opgestart, moet u mogelijk stap 1 opnieuw uitvoeren om de functies zonder fouten te laten werken. Ik heb het getest onder Win10 x64 Virtual Machine, en na een paar herstarts en het uitvoeren van stap 1 en stap 2 zijn de zaken opgelost en nu is stap 1 optioneel (niet nodig). "

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdere test laat zien dat de repost bij de bijbehorende Adobe Acrobat Destiller toch nog een probleempje (?) kent.

Foutmelding: Uw verzoek kan niet worden uitgevoerd. De licentie voor Adobe Acrobat is verlopen of niet geactiveerd. Probeer Adobe Acrobat te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even getest.
En inderdaad, na het herstarten is een probleempje.
Acrotray runt niet. Als ik word afsluit en weer start en weer probeer, start acrotray wel en doet de conversie het,
Een andere manier is om na het opstarten eerst acrodistiller een keer te starten, die start dan acrotray,
Die kun je dan sluiten en dan werkt pdf conversie vanuit word weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd weet ik niet wat Acrobat Destiller eigen is/doet. Ik wil daar achter komen maar kan met de aangeboden oplossing niet uit de voeten.

Misschien maar eerst Adobe Acrobat DC versie 2023.008.20555 installeren en daarmee gaan experimenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit commando een een cmd als administrator uitvoert werkt alles prima:

reg add "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" /v "Acrotray" /t REG_SZ /d "\"C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat DC\\Acrobat\\acrotray.exe\"" /f

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na open van regedit en het spoor volgen

Key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

staat onder Acrotray de volgende waardegegevens: "C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat DC\\Acrobat\\acrotray.exe"

Hier had ik eenzelfde telst verwacht als die je aangegeven hebt ( /v "Acrotray" /t REG_SZ /d "\"C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat )

Excuses voor mijn onwetendheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de cmd heb ik ook gebruikt en omdat de destiller nog de foutmelding blijft geven bij het opstarten heb ik de bettreffende key gezocht em gevonden.

Als de waardegegevens bij mij overeenkomen lijkt dat ik niets fout gedaan heb. Hoe verder ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Spotnet vond ik een nieuwe versie Adobe Acrobat Pro 2024.001.20615 x64 NL van Blackbunny

Na deinstall met Revo en verwijderen van de key voor acrotray heb ik die versie geinstall. Bij deze versie werkt de Destiller zonder foutmelding.

Het reg heb ik ook gechecked. De key voor acrotray is weer toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Skythian zei:

Blackbunny post ook bij ons 🙂
Af en toe plaats hij een post op spotnet om reclame te maken voor Softtrack !

Is mij bekend dat Bunny zowel hier als op Spotnet actief is.

Wat me opgevallen is dat hij op Spotnet wat sneller is dan hier 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Maar als je hier al een account hebt, meld je dan nu aan om met je account te posten.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...