jacoba Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april (aangepast) hoi beste club ik probeer wanhopig speech to text aan de praat te krijgen:) wat heb ik gedaan de download met grabit genomen de install gedaan (verloopt allemaal goed nu naar premiere pro 2026 hiet krijg ik niet bij transscript het languange pack wat ik wil maar moet hem downloaden en die doet niet, geloof ook niet dat het de bedoeling is want heb ze al gedownload via de site waar moet ik de languange pack plaatsen ik had de pack over mijn huidige premiere 2026 geinstalleerd als admin met eset uit misschien hebben jullie nog een idee of iemand die het wel lukt om speech to text werkend te krijgen in premiere bijvoorbeeld mijn hartelijke dank 24 april aangepast door jacoba Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedup the Master Geplaatst 27 april Share Geplaatst 27 april Het handmatig plaatsen van taalpakketten is lastig omdat Premiere Pro ze normaal gesproken in een specifieke mapstructuur verwacht die via de installer wordt aangemaakt. De taalpakketten voor Speech to Text worden doorgaans opgeslagen in de map Locales binnen de installatiemap van Premiere Pro. Brainly.in +1 Locatie van de Language Packs Afhankelijk van je besturingssysteem kun je de bestanden hier proberen te plaatsen: Windows: C:\Program Files\Adobe\Adobe Premiere Pro [Versie]\Locales. macOS: Rechtermuisknop op de Premiere Pro app > Pakketinhoud weergeven > Contents/Locales. Brainly.in Belangrijke aandachtspunten Versiebeheer: Aangezien je aangeeft Premiere Pro 2026 te gebruiken, is het essentieel dat de gedownloade pakketten exact voor die versie bedoeld zijn. Oudere versies van taalpakketten werken vaak niet met nieuwere software-updates. Creative Cloud Methode: De meest betrouwbare manier om ze te installeren zonder foutmeldingen is via de Creative Cloud Desktop-app: Open de Adobe Creative Cloud app. Ga naar Apps en zoek Premiere Pro. Klik op de drie puntjes (...) en kies Add-ons (of "Aanvullingen beheren"). Hier kun je de gewenste taal (zoals Nederlands) direct toevoegen. Dit lost vaak problemen op waarbij de download binnen Premiere zelf blijft hangen. Adobe Help Center +3 In Premiere Pro zelf Als het pakket is geïnstalleerd maar niet zichtbaar is, kun je via het Text-paneel (Window > Text) in de tab Transcript op de drie puntjes klikken en kiezen voor Generate Static Transcript. Daar kun je in het drop-down menu de taal opnieuw proberen te selecteren. Notta Mocht de installatie via Creative Cloud ook niet lukken, krijg je dan een specifieke foutcode te zien tijdens het downloaden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedup the Master Geplaatst 27 april Share Geplaatst 27 april Ja, dit is een veelvoorkomend punt bij Premiere Pro Speech to Text / Transcriptie. Kort antwoord Je hoeft het language pack meestal niet handmatig ergens neer te zetten. Die taalpakketten worden normaal via Premiere Pro zelf geïnstalleerd en beheerd, niet door ze in een map te plaatsen. Als Premiere blijft zeggen dat je het pakket moet downloaden, dan is meestal één van deze dingen aan de hand: Premiere ziet de taalpakketten niet goed Creative Cloud / Premiere heeft geen juiste rechten De install is incompleet of op de verkeerde plek Je hebt een losse download, maar Premiere verwacht de officiële Adobe-installatie Waar worden taalpakketten normaal opgeslagen? Dat verschilt per systeem, maar je kunt ze meestal vinden in een Adobe-cache of in de Premiere/Creative Cloud data-map. Alleen: handmatig daar bestanden neerzetten helpt meestal niet, omdat Premiere ze ook nog moet registreren. Wat je het beste kunt doen 1. Controleer in Creative Cloud Open Adobe Creative Cloud Ga naar Updates en check of alles up-to-date is Start Premiere Pro opnieuw 2. Kijk in Premiere zelf In Premiere: Window / Venster Text / Tekst Transcript Kijk bij de instellingen voor Speech to Text Check of de gewenste taal daar echt beschikbaar is 3. Verwijder en installeer het taalpakket opnieuw via Adobe Als je het pakket via een aparte download hebt, probeer dan: taalpakket verwijderen Creative Cloud afsluiten opnieuw openen taalpakket opnieuw installeren 4. Cache wissen Soms helpt het om de Speech-to-Text cache te wissen: sluit Premiere ga naar de Adobe cache/mediacache map verwijder de gerelateerde cachebestanden start Premiere opnieuw 5. Rechten / internet Speech to Text heeft soms nodig: actieve internetverbinding ingelogd Adobe-account juiste rechten om componenten te installeren Belangrijk Als je de taal via een grabit-download of losse install hebt binnengehaald, dan is het goed mogelijk dat: die installatie niet netjes geregistreerd is in Premiere of dat het pakket niet de juiste Adobe-componenten bevat Mijn advies De kans is groot dat je dit niet oplost door een map te zoeken waarin je het pack plaatst. Je moet het waarschijnlijk via Adobe Creative Cloud / Premiere laten registreren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jacoba Geplaatst 27 april Auteur Share Geplaatst 27 april dank je ik ga het allemaal even opnieuw doen met de creative cloud en mislukt me dat dan vanaf de install van premiere mijn dank voor je antwoord en ik laat het nog weten aan je als het me gelukt is 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jacoba Geplaatst 27 april Auteur Share Geplaatst 27 april je hebt weer een flesje verdient 🙂 ik heb het werkend door de cloud opnieuw er ff op te zetten daarna de proefversie van premiere ( was niet nodig achteraf) en de nieuwe premiere 26.2 erop te zetten het werkt nu perfect nogmaals mijn hartelijke dank https://i.postimg.cc/ZR60bpR2/speech-to-text.png 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedup the Master Geplaatst 27 april Share Geplaatst 27 april Ik heb dit opgezocht via Google, en dan in de zoekbalk op ai drukken 😉 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen Berichten
Log in om te reageren
Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen
Login met de gegevens die u gebruikt bij softtrack