nondindaeng Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli Ik ben voornemens om in Thailand een desktop te laten bouwen volgens de laatste ai normen, nu wordt hier altijd Windows 11 op voorgeinstalleerd, maar ik wil er de Softtract W11 pro zonder tpm op zetten, nu mijn vraag; kan ik zodra mijn desktop thuis staat dit zonder problemen installeren of gewoon er bij de shop op aandringen om GEEN Windows er op te zetten, Vast bedankt voor de reactie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Skythian Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli Als je de softtrack windows erop gaat zetten, wil hij de HD/SSD formatteren. Een bestaande windows installatie gaat daarbij verloren. Dus zonder van het geld om daar windows op te laten zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nondindaeng Geplaatst 4 juli Auteur Share Geplaatst 4 juli Hoi Skythian, bedankt voor je advies ,maar ik vraag me wel af; hoe zit het met alle stuurprogramma's van de componenten? moet ik die allemaal zelf van internet af halen of zitten die automatisch bij de hardware geleverd, dit is namelijk de eerste keer dat ik met hulp van ai een desktop laat samenstellen.Ben maar een gepensioneerde hobbyist. Vast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Drifter Geplaatst 4 juli Share Geplaatst 4 juli 1 uur terug, nondindaeng zei: bedankt voor je advies ,maar ik vraag me wel af; hoe zit het met alle stuurprogramma's van de componenten? moet ik die allemaal zelf van internet af halen of zitten die automatisch bij de hardware geleverd, dit is namelijk de eerste keer dat ik met hulp van ai een desktop laat samenstellen.Ben maar een gepensioneerde hobbyist. Vast bedankt Hoi @nondindaeng, hieronder een kort overzichtje van de installatie die misschien wat meer duidelijkheid geeft; Het installeren van Windows en stuurprogramma's (drivers) op een zelfgebouwde pc klinkt ingewikkelder dan het is. Het proces is grotendeels geautomatiseerd en vereist vooral de juiste volgorde. Je hebt alleen een USB-stick (minimaal 8 GB) en een andere werkende computer met internet nodig. Volg onderstaand stappenplan om je nieuwe systeem gebruiksklaar te maken. 1. Windows Installatie-USB maken Voordat je je nieuwe computer aanzet, bereid je de installatiemedia voor. Pak de werkende computer en ga naar de officiële Windows 11 downloadpagina van Microsoft. Download het hulpprogramma (Media Creation Tool) en volg de stappen om een opstartbare USB-stick te maken. Voor een uitgebreide uitleg om een USB - installatie stick te maken kan je even de website raadplegen onder deze link. Voor een visuele stap-voor-stap uitleg over het aanmaken en gebruiken van deze USB-stick: 5:12 Installatie USB maken voor Windows 11 2. Windows installeren op je nieuwe PC Steek de USB-stick in een USB-poort van je nieuwe, uitgeschakelde computer en zet hem aan. Druk tijdens het opstarten direct op de juiste toets om het Boot Menu of de BIOS te openen (vaak is dit F12, F11 of Delete, raadpleeg de handleiding van je moederbord). Selecteer de USB-stick als opstartmedium. Het installatiescherm van Windows start. Volg de stappen en kies voor Aangepaste installatie (om een schone installatie uit te voeren). Selecteer je lege SSD/HDD en klik op Volgende. Windows installeert zichzelf nu. 3. Stuurprogramma's (Drivers) installeren Nadat de installatie is voltooid, start Windows op en is het tijd voor de hardware. Windows installeert vaak al een basisversie van de drivers, maar het is cruciaal om de nieuwste en officiële versies te installeren voor maximale prestaties en stabiliteit (vooral voor AI-gerichte GPU's). Stap 1: Internet & Windows Update: Verbind je pc met het internet (via een ethernetkabel is het makkelijkst). Ga in Windows naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update. Laat dit doorlopen tot alle updates binnen zijn; dit installeert de eerste generieke drivers. Stap 2: Moederbord drivers: Ga naar de website van de fabrikant van jouw specifieke moederbord (bijv. ASUS, MSI, Gigabyte). Zoek je model op en download de nieuwste drivers voor de Chipset, LAN (netwerk) en Audio. Stap 3: Grafische kaart (GPU): Dit is de belangrijkste stap voor AI-toepassingen. Ga direct naar de website van de fabrikant van je videokaart: NVIDIA of AMD. Download de allerlaatste Game Ready Studio Driver of GeForce Driver die bij jouw type hoort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nondindaeng Geplaatst 4 juli Auteur Share Geplaatst 4 juli Hartelijk dank Drifter voor de duidelijke tekst en uitleg, erg blij mee,als iemand het interessant vind kan ik de offerte van de componenten eventueel laten zien, zoniet ook goed. Toch bedankt 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nondindaeng Geplaatst 9 juli Auteur Share Geplaatst 9 juli het werkt prima na 2 dagen vogelen, maar mijn account kan ik niet activeren, geen idee waarom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedup the Master Geplaatst 9 juli Share Geplaatst 9 juli 20 minuten geleden, nondindaeng zei: het werkt prima na 2 dagen vogelen, maar mijn account kan ik niet activeren, geen idee waarom Even op de Softtrack.live site recht onder staat een symbooltje daar op klikken een een PM naar de Admin sturen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen Berichten
Log in om te reageren
Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen
Login met de gegevens die u gebruikt bij softtrack